Haber

Bakan Göktaş: Deprem travmalarının etkilerini azaltacağız

AİLE ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, Milli Eğitim Bakanlığı ile ‘Afet Bölgesi Eğitim Destek Programı İşbirliği Protokolü’ törenine katıldı. Bakan Göktaş, projenin beyin sarsıntısı travmalarının etkisinin azaltılmasına da değerli katkılar sağlayacağını belirterek, “Milli Eğitim Bakanlığı ev sahipliğinde programımızı etkin bir iş birliği içinde yürüteceğiz. İnsanlarımız, anne babalarımız, komşularımız, çocuklarımız ve Yaş sınırı koymadığımız bu eğitime herkesin katılma imkanı olacak.Psikososyal destek, görsel sanatlar, spor, Malatya ile birlikte 11 ilde müzik ve bilişim.”

Malatya’da bulunan Mehmet Ali Aydınlar Fen Lisesi’nde ‘Afet Bölgesi Eğitim Destek Programı İşbirliği Protokolü’ programı Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş ve Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in katılımıyla gerçekleştirildi. İmzalanan protokol ile afetten kaynaklanabilecek sorun alanlarındaki olumsuz etkilerin giderilmesi, aile ve toplum düzeyindeki bağların geliştirilmesi, öğrenci ve velilerin kendi kapasitelerinin farkına vararak güçlendirilmesi amaçlanıyor. Ayrıca afetten etkilenen 11 ilde bireylere yönelik psikososyal güçlendirme, görsel sanatlar, spor, müzik ve bilişim eğitim programlarının uygulanmasını öngören protokol ile yetişkinler, engelliler ve engelliler için sosyal alanlarda faaliyetlerin yürütülmesi amaçlanıyor. yaşlı.

Protokol imza töreninde konuşan Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, hasarın yoğun olduğu tüm il ve ilçelerde eğitim sürecinin 11 Eylül’de sorunsuz başlaması için gerekli tüm tedbirleri aldıklarını belirtti. Şimdi bu konuda Sayın Cumhurbaşkanımızın talimatıyla başlayacağız. Kısa sürede imkanların eskisinden daha geniş olduğu bir duruma geleceğiz. Projeksiyonumuzu bu şekilde çizdik” dedi. Fiziki yapı olarak 6 Şubat öncesi derslik sayısından fazlasının yakın zamanda hayata geçeceğine değinen Bakan Tekin, “11 Eylül itibariyle herhangi bir zarar görmeden eğitim sürecini başlatacağız. yapı ve binalar 11 Eylül’ü yakalayacak.Bazılarını bahar dönemi için yetiştirmiş olacağız, inşallah 2024-2025 eğitim-öğretim yılı başında.İkinci tedbirimiz bölgede görev yapan ve eğitim gören öğretmen arkadaşlarımızla ilgili. Bölgeye atandılar.Onlarla ilgili iki açıdan bir çalışma yaptık.Biri her şeye rağmen burada kalmak isteyen öğretmen arkadaşlarımız.Yaşadıklarını duygu seline çevirerek bir dahaki sefere burada çalışmak isteyen arkadaşlarımız var. ve kararlılık, ailesini ve yakınlarını kaybeden öğrenciyi yalnız bırakmak ve sürecin çalışma motivasyonlarına olumsuz yansıyacağını ve olması gerektiği kadar verimli olmayacağını düşündükleri için yer değiştirmek isteyen arkadaşlar var. Yöneticilerimiz ilk kümedeki arkadaşlarımızla tek tek görüştü. Her bir öğretmenimiz aranarak barınma ihtiyacı olup olmadığı iletildi ve biz de ona göre önlemlerimizi aldık. Arkadaşlarımızın barınma ihtiyaçlarını karşıladık. Ayrıca bölgede görev yapan arkadaşlarımızın hizmet puanlarının farklı bir şekilde yansımasını istedik. Burada çalışmak isteyen arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Bir takım arkadaşımız verimli olamayacağını düşündüğü için ayrılmak istedi, biz de onlara kolaylık sağladık. Öncelik hakkımız var. Rutin taşınma programı başlamadan onlar için süreci başlattık. Başvuruların %85’i alındı. Bölgeye atanan arkadaşlarımız da var, barınma ihtiyaçları karşılandı. Öğrenci arkadaşlarımızın hazırbulunuşluk seviyesini canlı tutacak ve akademik kayıplarını telafi edecek programları başlattık. Destek kursları açtık, açmaya da devam ediyoruz. Özellikle anne-babalara yönelik yaygın eğitim konusunda yürüttüğümüz çalışmalar da var.” Bakan Tekin, fiziki ve maddi zararların giderilmesinin Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile İçişleri Bakanlığı’nın görevi olduğunu belirterek, ” Ama bundan sonraki kısım, Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile toplumsal tahribatın giderilmesi bizim üzerimizde ve bu sorumluluğu yerine getirmek için bir süreç başlattık. E-ortak modülümüzde 4 binin üzerinde ders modülü bulunmaktadır. Gençlerimiz, anne babalarımız, ev hanımlarımız, çalışanlarımız ve iş bulmak isteyen tüm arkadaşlarımız bu sürece başvurduklarında bu arkadaşlarımızın taleplerini hem İl Milli Eğitim Müdürlüğümüz bünyesinde e-yaygın üzerinden hem de İl Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde yerine getireceğiz. Bu protokolün kapsamı. Amacımız her zaman okullarımızın günlük yaşamın bir parçası olması ve öğretmenlerimizin toplumda her zaman yol gösterici konumda olması olmalıdır. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanı Mahinur Özdemir Göktaş, 11 Şubat’ta yüzyılın felaketinin yaşandığını belirterek, “11 BİNDEN FAZLA PERSONELE, 2 MİLYONDAN FAZLA VATANDAŞA HİZMET VERDİK” Malatya’nın da aralarında bulunduğu iller büyük hasara yol açtı.Önemli kayıplar var.Ancak devletimiz tüm birimleriyle ilk andan itibaren depremden etkilenen halkımızın her zaman yanında olmuştur.Bakanlıklarımız,kamu kurum ve kuruluşlarımız, sivil toplum kuruluşları ve sahada çalışan tüm paydaşlarımız halkımızın farklı ihtiyaçlarını karşılamak için seferber olmuştur.Cumhurbaşkanımız deprem bölgesindeki illere özel önem vermektedir.Bu kapsamda gece gündüz demeden çalışıyoruz.Grubumuz Bakanlığımızın ana çalışma alanları olan aynı temel ve psikososyal faaliyetlerle ilk günden beri hep sahada olduk.Kendilerine tekrar özel teşekkürler.Normal hayata dönüş sürecinde de sahada olmaya devam ediyoruz. Aynı zamanda psikososyal güçlendirme grubumuzla deprem bölgesi dahil tüm illerimizde çalışmalarımıza devam ediyoruz. Böylelikle depremden etkilenen vatandaşlarımızın güzelleşme süreçlerini yakından takip ediyoruz. Bu çalışmalar kapsamında bugüne kadar 11 bini aşkın çalışanımızla 2 milyondan fazla vatandaşımıza psikososyal destek hizmeti sunduk.” , zaman içinde insanımıza sunduğumuz hizmetler yeni ihtiyaçlara göre değişmektedir. Yaz mevsimini yaşadığımız bu günlerde orta öğretim örgün eğitime verilmektedir. Sosyal bir güzelleştirme faaliyeti olarak gördüğümüz zaman bu tür faaliyetlere başlamak istiyoruz. Aynı zamanda travmaların etkilerinin azaltılmasına da değerli katkılar sağlayacaktır. Bugünkü protokolde inşallah Milli Eğitim Bakanımız tecrübe imkanlarını da sürecimize dahil edecek. Programımızı Milli Eğitim Bakanlığımızın konut sahipleriyle etkin bir işbirliği içinde yürüteceğiz. Yaş sınırlamasının olmadığı bu eğitime halkımız, anne-babamız, komşularımız, çocuklarımız ve herkes katılma fırsatı bulacak. Malatya ile birlikte 11 ilde psikososyal destek, görsel sanatlar, spor, müzik ve bilişim alanlarında hazırladığımız kurslarla halkımızın normal hayatlarına dönüşünü kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Kurslarımızın, katılımcıların özel yeteneklerini keşfetmelerine, farklı hobiler edinmelerine ve gençlerin mesleki eğilimlerini keşfetmelerine yardımcı olacağına inanıyoruz. Büyüklerimiz, “El çalışınca gönül rahatlar” dediler. Bu çalışmaların birlikte üretim faaliyetlerine katılan insanların gönlünde taht kuracağına inanıyorum. Kim bilir yaz sonunda ne değerli eserler ortaya çıkar ne de özel dostluklar kurulur. Bu taraflarla birlikte bizleri heyecanlandıran bir süreç başlıyor. Biz de bu dönemde halkımızı yalnız bırakmamak amacı ile bir an önce hayata geçirdik. Deprem bölgesindeki özel kuralların bilincindeyiz ve durumu normale döndürmek için devletimizin tüm birimleriyle gece gündüz çalışıyoruz. Ancak deprem bölgesine ve Türkiye’nin diğer illerine sunduğumuz hizmetleri sunma hedefimizden vazgeçmiyoruz. Tüm hizmetlerimizi olduğu gibi sürdürmek için çalışma programımızı tasarlıyoruz. Bu vatan topraklarının her karışında yaşayan insanların sağlığı, memnuniyeti ve esenliği bizim için her şeyden önce gelir. Halkımızın fırsat eşitliğine erişimini sağlamak öncelikli görevlerimizden biridir. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı olarak bizim işimiz onların haklarını hak sahiplerine teslim etmektir. Milletimiz devletine emanettir. Bu güveni kalbimizde taşıyor, sizlerin memnuniyeti için hiçbir çalışmayı ihmal etmemeye özen gösteriyoruz.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu